Alpinestars Supertech R10 Team Helmet to zaawansowany kask wyścigowy zaprojektowany z myślą o maksymalnej ochronie i aerodynamice.
CECHY:
Wykorzystuje technologię formowania z kombinacją wielu materiałów kompozytowych, obejmującą zewnętrzną warstwę z węgla o wysokiej gęstości 3K, jednokierunkową warstwę kompozytu węglowego, warstwę włókien aramidowych i warstwę z włókna szklanego
Warstwa zewnętrzna z węgla o wysokiej gęstości 3K zapewnia wytrzymałość i efektywność rozpraszania energii na skorupie
Kompozyt warstwowy stworzony przez połączenie wszystkiego ze sobą żywicą epoksydową już nałożoną na włókno pre-preg, doskonale kontroluje idealną proporcję żywicy do włókna, aby zmaksymalizować wytrzymałość, wydajność mechaniczną i lekkość — zapewniając lepsze zarządzanie energią, a także ograniczone ugięcie powłoki zewnętrznej, dzięki czemu energia rozprzestrzenia się szerzej i jest lepiej absorbowana przez wkładkę EPS
Skorupa wewnętrzna
Cztery wewnętrzne skorupy — konstrukcja została zoptymalizowana, aby zapewnić użytkownikom odpowiednie dopasowanie, co nie tylko zwiększa komfort i zmniejsza całkowitą wagę, ale co najważniejsze, zwiększa skuteczność kasku w przypadku uderzenia
Ośmioczęściowa wyściółka EPS o wielu gęstościach, strategicznie rozmieszczona w różnych strefach, aby zapewnić doskonałą absorpcję energii uderzeniowej rozproszonej na zewnętrznej powłoce, a także ścisłe i wygodne dopasowanie
Zarządzanie siłą liniową i skośną — wewnętrzna powierzchnia EPS jest gładka, co tworzy zoptymalizowaną strefę o niskim tarciu, zapewniającą doskonałe zarządzanie uderzeniami skośnymi
Aby pomóc w walce z siłami uderzenia obrotowego, skośnego i liniowego oraz je łagodzić, wewnętrzna powierzchnia wkładki EPS została zaprojektowana z powierzchnią o niskim tarciu — wypolerowaną, aby była gładka i specjalnie powlekaną, aby jeszcze bardziej zmniejszyć tarcie, co pozwala wkładce komfortowej poruszać się względem EPS, umożliwiając tym samym głowie rowerzysty niezależne poruszanie się wewnątrz kasku lub odwrotnie, co może znacznie zmniejszyć siłę przenoszoną na głowę, szyję, mózg i kręgosłup w wyniku uderzenia skośnego, a jednocześnie zmniejszyć ryzyko wstrząsu mózgu.
System dopasowania A-Head — umożliwia dokładne dopasowanie kasku do preferencji rowerzysty dzięki możliwości regulacji wysokości i kąta, pod jakim kask przylega do głowy.
EPS jest wyposażony w system dopasowania A-Head, który umożliwia określone ustawienie, które można dostosować do tego, jak głęboko głowa rowerzysty znajduje się w kasku, a także jak bardzo kask jest pochylony do przodu lub do tyłu
BUDOWA:
Posiada dwa oddzielne spoilery aerodynamiczne — standardowy i dłuższy, wyścigowy — i oba wyposażone są w elastyczne połączenia, które pomagają odłączyć spoiler od skorupy kasku, jeśli zostanie on poddany znacznemu uderzeniu, niezależnie od kąta, co zmniejsza potencjalną energię obrotową
Boczne skrzydełka zwiększające stabilność modelu Supertech R10 i zmniejszające opór aerodynamiczny
Wizjer posiada turbulatory poprawiające parametry aeroakustyczne
Wentylacja
Zawiera 11 punktów wentylacyjnych, nie licząc otworu na oczy, z 7 wlotami, w tym 3 w osłonie podbródka i 4 na górze kasku, a także 4 wyloty, z 2 bocznymi portami na pałąku podbródka i 2 na górze z tyłu kasku
Otwory wentylacyjne są bezpośrednio zintegrowane ze skorupą kasku za pomocą szeregu kanałów powietrznych przechodzących przez wewnętrzną wyściółkę EPS
Powietrze dostaje się przez otwory i aktywnie krąży wokół głowy rowerzysty poprzez szereg kanałów, a następnie zostaje wyprowadzone z tyłu kasku.
Górny otwór wentylacyjny ma duży centralny suwak, który kieruje powietrze w dół do czubka głowy, zapewniając większy komfort, a po otwarciu posiada otwory wentylacyjne do odprowadzania gorącego powietrza z czoła jeźdźca
Pod tylnym spojlerem znajdują się dwa otwory wentylacyjne umożliwiające skuteczne odprowadzanie gorącego powietrza
Otwory wentylacyjne pod brodą składają się z dwóch otworów zlokalizowanych z przodu kasku po bokach mechanizmu blokującego osłonę, gdzie każda klapa ma zakładkę w rogu, która służy do otwierania lub zamykania otworu wentylacyjnego. Powietrze wpadające z tego punktu jest kierowane w stronę wewnętrznej strony osłon, tworząc laminowany przepływ powietrza, który skutecznie zapobiega zaparowywaniu i tworzeniu się mgły.
Otwory wentylacyjne pod brodą służą do odprowadzania wilgotnego powietrza na zewnątrz kasku